Особливості специфіки комунікативної діяльності учасників кіберпростору
Анотація
Виконано роботу в контексті психологічних досліджень віртуальної комунікації, що становить подальший розвиток цієї проблематики у сфері соціальної психології. Представлено результати емпіричного дослідження психологічних феноменів кіберкомунікантів, особливості їх активності щодо комунікативної діяльності в кіберпросторі та розглянуто специфіку комунікативної діяльності учасників кіберпростору (соціальна мережа Facebook, навчальні та тематичні форуми). Окреслено дві групи кіберкомунікації, як одного з аспектів соціальної феноменології: кіберкомунікація як продовження, доповнення реальної комунікації та кіберкомунікація, що не пов'язана з реальним спілкуванням. Зазначено мотиви, які спонукають людину до кіберкомунікації, та виділено 15 видів основних психологічних типів кіберкомунікантів. Розглянуто типи кіберкомунікантів, які можна зустріти як у "чистому вигляді", так і у змішаному, оскільки нерідко їхні риси модифікуються і трансформуються – набувають рис інших типів чи повністю переходять у інший тип. Це залежить як від прагматичної установки кіберкомуніканта в кожному конкретному випадку, так і від його досвіду в кіберпросторі взагалі. Отримані результати розширюють наявні психологічні уявлення про типи кіберкомунікантів, що детермінуються тією чи іншою їхньою комунікативною діяльністю у кіберпросторі.
Посилання
Zasurskii, Ia. N. (2018). Informatcionnoe obshchestvo, internet i novye sredstva massovoi informatcii. Retrieved from: http://emag.iis.ru/arc/infosoc/emag.nsf/BPA/7f14c5ca2cb3d0d2c3256c4c003c533 (Date of application: 14.06.2018). [In Russian].
Medioprosvita. (2018). Retrieved from: http://ms.detector.media/mediaprosvita/research/koristuvachiv_sotsialnikh_merezh_rozklali_na_pidtipi. (Date of application: 14.06.2018). [In Ukrainian].
Pleshakov, V. A. (2010). Kiberontologija i psihologija bezopasnosti informacionnoj sfery: Aspekt kibersocializacii cheloveka v socialnyh setjah Internet-sredy. Vestnik PSTGU, 4(19), 131–141. [In Russian].
Faturova, V. M. (2004). Іnternet-seredovishhe jak faktor psihologіchnogo rozvitku komunіkativnogo potencіalu osobistostі. Abstract of candidate dissertation for psychological sciences (19.00.07 – Pedagogical and age psychology). Kyiv, 24 p. [In Ukrainian].
Shabshin, I. I. (2005). O psihologicheskih osobennostjah obshhenija v Internete. Moskovskij psihoterapevticheskij zhurnal, 1, 159–182. [In Russian].
Reid, E. (1994). Cultural Formations in Text-Based Virtual Realities. A thesis submitted in fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts. Cultural Studies Program. Department of English. University of Melbourne. Retrieved from: http://flogiston.ru/stat/click.php? http://fun91.kivikko.hoas.fi/~donwulff/irc/cult-form.html (Date of application: 18.01.2018).
Авторське право (c) 2018 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.