Система національно-патріотичного виховання у вищому навчальному закладі лісотехнічного профілю
Анотація
Враховуючи потреби часу і важливість формування світогляду молоді, на прикладі Національного лісотехнічного університету України відстежено процес формування системи національно-патріотичного виховання студентів впродовж періоду його становлення. Опираючись на нормативно-правові акти, обґрунтовано потребу створення Ради з організації виховної роботи та залучення до цієї роботи Координаційної ради кафедр гуманітарно-соціальних дисциплін та інших підрозділів університету. Окреслено основні напрями виховання студентів: національно-громадянський, військово-патріотичний, екологічний, громадянсько-правовий та ін., особливу роль серед яких відведено екологічному. Наведено основні форми вживання виховних заходів в університеті. Доведено необхідність активізації подальшої роботи в напрямі національно-патріотичного виховання. Окреслено роботу колективу університету в пошуку нових форм та методів здійснення виховних заходів та вирішення проблеми подолання пасивності та інертності частини студентського середовища. Стверджено, що активна участь студентів у позанавчальному житті університету також сприяє формуванню у них Soft Skills (м'яких навичок), в яких зацікавлені сучасні роботодавці. Акцентовано увагу на перспективі створення арт-студії та молодіжного центру для співпраці студент – викладач на виховній ниві.
Посилання
Kolyada, N. (2016). National and patriotic education of students in the terms of Institutions of Higher Education. Materialu Vseukrainskogo naukovo-praktuchnogo seminaru, (pp. 43–47). Kyiv. [In Ukrainian].
Korkishko, O. H., & Palatkin, Ye. V. (2017). Extracurricular work on civic education of youth in terms of a higher educational institution. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 6, 106–116. [In Ukrainian].
Nakaz. (1993). The Order of Ministry of Education of Ukraine "On the improvement of management of educational work", № 395. [In Ukrainian].
Nakaz. (2016). The Order of Ministry of Education of Ukraine "The conception of national and patriotic education of children and youth". [In Ukrainian].
Pashkov, A., Trofimov, A., & Myzuchyk, T. (2016). The forming of students' ecological culture as a way of humanization of the relationship with nature. Teoriya i praktuka suchacnogo prurodoznavstva, (pp. 175–177). Kherson. [In Ukrainian].
Petko, L. V. (2017). The unity of teaching and educating in the forming professionally-orientated foreign-language community in the terms of university. Kyiv: Talcom. Retrieved from: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18513. [In Ukrainian].
Popova, O. (2017). The role of education in the forming of modern national identity. (Ser. Kulturolohiia). Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu Ostrozka akademiia, 18, 224–225. [In Ukrainian].
Postanova. (1993). The Decree of Cabinet of Ministers of Ukraine "The state national program "Education", № 896. [In Ukrainian].
Prokofyeva, L. B. (2017). Formation of aesthetic culture of students of higher educational institutions in the process of non-auditing work by means of decorative arts and crafts. Virtus, 101. [In Ukrainian].
Sopivnyk, R. V. (2016). Planning educational work in higher education. (Ser. Pedagogy, Psychology, Philosophy). Scientific Journal of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, 239, 229–234. [In Ukrainian].
Ukaz Prezydenta Ukrainy "Pro osnovni napryamu reformyvannya vushoi osvity" (1995). [The Order of the President of Ukraine "On basic directions of the higher education reforming"]. № 832/95. [In Ukrainian].
Ukaz. (2015). The Order of the President of Ukraine "On the strategy of national and patriotic educating of children and youth for 2016–2020", 580/2015. Retrieved from: http://oblosvita.te.ua/images/doc16/StrategijaUkaz.pdf. [In Ukrainian].
Zakon. (1991). The Law "On Education" of Ukraine. Vidomosti Verhovnoi Radu URSR, 34, 451 p. [In Ukrainian].
Zakon. (2017). The Law "On Education" of Ukraine. Vidomosti Verhovnoi Radu, 38–39, 380 p. [In Ukrainian].
Авторське право (c) 2018 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.