СИСТЕМНИЙ, ПОЕТАПНИЙ ПІДХІД ДО ЗАСТОСУВАННЯ ВИХОВНИХ ВПЛИВІВ НА УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЇ

  • G. M. Kossak Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
  • G. W. Krechkivska Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
  • N. K. Hoivanovych Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
Ключові слова: виховання, виховний потенціал, моральні цінності, моральне виховання, етичне виховання, естетичне виховання, екологічне виховання

Анотація

Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, які розкривають застосування виховних впливів на учнів у процесі вивчення біології. Розкрито системне, поетапне, практичне застосування виховних впливів на уроках біології, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності учнів, що забезпечить підвищення інтересу до навколишнього середовища і цим самим бажання отримати глибші знання і сформувати певні переконання природоохоронної спрямованості. Адже одним із пріоритетів педагогічної діяльності вчителя є формування стійких переконань в учнів, зокрема: формування моральних, етичних, естетичних переконань; бажання до емпатії, нетерпимості до проявів вандалізму стосовно навколишнього середовища. Розглянуто доцільність поетапного застосування виховних впливів на учнів на різних етапах організації процесу вивчення біології, наведено методику поетапного формування морально-етичних норм, естетичних і екологічних переконань. Також проведено експериментальну перевірку ефективності послідовного, системного поетапного застосування виховного впливу на учнів у процесі вивчення біології у напрямі формування позитивного ставлення до природи та пізнавальної, творчої діяльності у соціальній та природоохоронній сферах.

Біографії авторів

G. M. Kossak, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
канд. пед. наук, доцент кафедри біології та хімії
G. W. Krechkivska, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
канд. біол. наук, доцент кафедри біології та хімії
N. K. Hoivanovych, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич
викладач кафедри біології та хімії

Посилання

Galuzinskii, V. M. (1982). Individualnyi podkhod v vospitanii uchashhikhsia. Kyiv: Vishha shkola. 274 p. [in Russian].

O'Konnor, M. (1993). Svet zhizni. Rukovodstvo k uchebnomu kursu po ekologii dlia shkolnikov. Pushhino. 472 p. [in Russian].

Potomkina, O. F. (n.d.). Shkala A. Vyiavlennia ustanovok, spriamovanykh na altruizm – ehoizm. Metodyka "Diahnostyka sotsialno-psykholohichnykh ustanovok osobystosti u sferi motyvatsii i potreb". Retrived from: http://personal.in.ua/article.php?ida=225. [in Ukrainian].

Test empatii Iusupova. (n.d.). Issledovanie urovnia empatiinykh tendentcii. Retrived from: http://psytests.org/emotional/yusupov.html. [in Russian].

TESToteka. (n.d.). Opredelenie napravlennosti lichnosti (B. Bassa). Retrived from: http://testoteka.narod.ru/lichn/1/02.html. [in Russian].

Volkova, A. S. (1985). Ekolohichne vykhovannia shkoliariv. Kyiv: Znannia. 88 p. [in Ukrainian].

Zvieriev, I. D. (Ed.), Miahkova, A. M., & Brunov, E. P. (2004). Vykhovannia uchniv v protsesi vyvchennia biolohii. Kyiv: Osvita. 160 p. [in Ukrainian].

Опубліковано
2018-01-30
Як цитувати
Kossak, G. M., Krechkivska, G. W., & Hoivanovych, N. K. (2018). СИСТЕМНИЙ, ПОЕТАПНИЙ ПІДХІД ДО ЗАСТОСУВАННЯ ВИХОВНИХ ВПЛИВІВ НА УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЇ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(10), 161-164. https://doi.org/10.15421/40271029
Розділ
Освітянські проблеми вищої школи