Науково-методичні підходи підтримання надійності підвіски автобусів засобами матеріального забезпечення
Анотація
Встановлено, що можливість виконання автомобілем перевізницьких функцій з урахуванням умов експлуатації, заданого інтервалу часу або пробігу характеризується безвідмовністю, як однією з властивостей надійності. Одним з показників цієї властивості є ймовірність безвідмовної роботи, що визначається за результатами попередньо проведених експериментальних спостережень за певними вузлами або системами автомобіля. Характерним випадком може бути відмова будь-якого елемента автомобіля, що призведе до виходу з ладу всього об'єкта. Прикладом можуть бути: привод автомобіля, гальмівна система, підвіска тощо. Відмови таких елементів можна розрахувати з використанням одного із законів розподілу ймовірностей – розподілу Пуассона, що використовують до елементів (систем) з великим числом можливих подій, кожна із яких рідко трапляється. Цей розподіл у практиці експлуатації можна застосувати для встановлення таких взаємозв'язків: кількість відмов для групи одночасно працюючих автомобілів за даний проміжок часу (або напрацювання), кількість дорожньо-транспортних пригод, кількість автомобілів, які надходять в зону обслуговування (ремонту) за одиницю часу, кількість запасних частин, що отримують зі складу тощо. Ймовірність пуассонівського розподілу використано у розрахунках відмов підвісок автомобілів. З'ясовано, що пневматичні підвіски сучасних великих автобусів є складними багатовузловими технічними системами, у яких можуть виникати відмови різних видів у процесі роботи. Надійна робота підвіски значною мірою залежить від багатьох чинників, що мають складний і багатопрофільний характер. Наявність даних про відмови у підвісці дає змогу здійснити їх систематизацію, встановити причини і розробити заходи щодо їх усунення, до прикладу, коригуванням термінів виконання профілактичних робіт. Ще одним вирішенням проблеми підтримання надійності підвіски автобусів є розроблення методики (закону) матеріально-технічного постачання. Вона передбачає виділення в окрему групу постійно замінюваних конструктивних елементів, кількість запасу яких потребує використання інформації про інтенсивності потоків відмов та їх поєднання з розрахунками. Одним із способів керування надійністю підвіски пропонуємо використання розробленої методики, яка дасть змогу мінімізувати їх кількість.
Посилання
Avtobusy MAZ 203, MAZ-207. (2018). Rukovodstvo po ekspluatatcii 203065-0000020 RE. Minsk. Retrieved from: http://maz.by/ru/services/documentation/customer-info/manual-buses/. [In Russian].
Borys, M. M. (2008). Analiz plavnosti rukhu sortymentovoza na bazi kolisnoho traktora. Vestnyk KhNADU, 43. 107–110. [In Ukrainian].
Bybluk, N., Herys, M., & Borys, M. (2011). Influence of parameters of the wheeled timber machines on controllability and stability of their motion. Mobilné energe-tické prostredky – Hydraulika – Životné prostredie – Ergonómia mobilných strojov: Zbornik vedeckých recenzovaných prác. Zvolen, 20 september 2011, pp. 25–35.
DSTU 2860-94. (1994). Nadiinist tekhniky. Terminy i vyznachennia. Kyiv: Derzhstandart Ukrainy, 36 p. [In Ukrainian].
Fornalchyk, Ye. Yu., Oliskevych, M. S., Mastykash, O. L., & Pelo, R. A. (2004). Tekhnichna ekspluatatsiia ta nadiinist avtomobiliv: navch. posibnyk. Lviv: Afisha, 492 p. [In Ukrainian].
Hudz, H. S., Borys, M. M., & Zakhara, I. Ya. (014). Systematyzatsiia defektiv kuzova spetsialnykh avtobusiv. Naukovi notatky: mizhvuz. zb. (za haluziamy znan "Mashynobuduvannia ta metaloobroblennia", "Inzhenerna mekhanika", "Metalurhiia ta materialoznavstvo", 2(46), 117–120. [In Ukrainian].
Hudz, H. S., Hlobchak, M. V., Kotsiumbas, O. Y., & Zakhara, I. Ya. (2019). Porivnialna otsinka alhorytmiv demontazhu pidvisky avtobusa BAZ A 11110 na zasadakh strukturnoho analizu. Naukovyi zhurnal "Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti", 1(12), 48–56. [In Ukrainian].
Kindratskyi, B. I., & Mastykash, O. L. (2012). Prohramne rehuliuvannia vyrobnychykh protsesiv na pidpryiemstvakh avtomobilnoho transportu: monohrafiia. Lviv: KINPATRI LTD, 114 p. [In Ukrainian].
Shhetina, V. A., Lukinskii, V. S., & Sergeev, V. I. (1988). Snabzhenie zapasnymi chastiami na avtomobilnom transporte. Moscow: Transport, 112 p. [In Russian].
Vikovych, I. A. (2013). Teoriia rukhu transportnykh zasobiv: pidruchnyk. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 672 p. [In Ukrainian].
Авторське право (c) 2018 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.