Екологічні та економічні компетентності як підґрунтя для формування еколого-економічного мислення здобувачів вищої освіти
Анотація
Засобом і метою екологізування процесу підготовки фахівців для сталого розвитку є набуття ними системних еколого-економічних компетентностей та формування еколого-економічного мислення, яке ґрунтується на усвідомленні законів функціонування природних і соціальних систем та вмінні творчо застосовувати їх у професійній та повсякденній діяльності. Еколого-економічне мислення розглянуто як один із видів професійного мислення, що визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання за відповідною освітньо-професійною (освітньо-науковою) програмою. Еколого-економічне мислення фахівців для сталого розвитку формується шляхом творчого застосування сучасних досягнень дидактики відповідно до специфіки підготовки фахівців різних професійних спрямувань, а також з урахуванням інтелектуальних відмінностей студентів окремих спеціальностей та їх вродженої схильності до переважного набуття певних компетентностей – природничих (екологічних), інженерно-технічних, економічних, соціально-гуманітарних, мистецьких тощо. Основними напрямами формування еколого-економічного мислення здобувачів вищої освіти є поглиблення екологічної підготовки фахівців економічних спеціальностей, поглиблення економічної підготовки фахівців природничого (екологічного) спрямування та поглиблення екологічної та економічної підготовки фахівців усіх інших спрямувань.
Посилання
Agenda. (2015). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrieved from: https://sustainabledevelopment.un.org/post2015/transformingourworld
Busel, V. T. (Ed.). (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Kyiv, Irpin: VTF "Perun ", 1440 p. [In Ukrainian].
Ekolohizatsiia. (2009). Dopovidna zapyska "Pro ekolohizatsiiu vyshchoi osvity Ukrainy z metoiu pidhotovky fakhivtsiv dlia staloho rozvytku". Retrieved from: http://nltu.edu.ua/index.php? option=com_content&view=article&id=843:-q-q&catid=13:2009-12-10-10-49-15&Itemid=244. [In Ukrainian].
Gardner, G. (2007). Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligence. Moscow: Viliams, 512 p. [In Russian].
Hordon, D., & Dzhannet, V. (2005). Revoliutsiia v navchanni. (Oliinyk M. Trans). Lviv: Chronicle, 542 p. [In Ukrainian].
Kvalifikatsiia. (2011). Natsionalna ramka kvalifikatsii. Dodatok do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r., # 1341. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-p. [In Ukrainian].
Osvita. (2011). Zakon Ukrainy "Pro vyshchu osvitu". Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [In Ukrainian].
Professiogramma. (2019). Instruktciia po chteniiu professiogramm. Retrieved from: http://narfu.ru/agtu/www.agtu.ru/2e9f1379a98d86f023562aec421aaa46professiogramma.html. [In Russian].
Shynkaruk, V. I. (Ed.) (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. NAN Ukrainy, In-t filosofii im. H. S. Skovorody. Kyiv: Abrys, 742 p. [In Ukrainian].
Stalyi rozvytok. (2015). Rishennia Kolehii MON Ukrainy vid 27.11.2015 r. "Pro ekolohizatsiiu vyshchoi osvity z metoiu pidhotovky fakhivtsiv dlia staloho rozvytku". Retrieved from: http://mon.gov.ua/content/Новини/2015/12/30/10-5-4.zip. [In Ukrainian]..
Tunytsi, Yu. Yu. (Ed.). (2011). Ekolohichna Konstytutsiia Zemli. Metodolohichni zasady. Lviv: RVV NLTU Ukrainy, 440 p. [In Ukrainian].
Tunytsia, Yu. (2010). Vchytysia zhyty v harmonii z pryrodoiu. Education of Ukraine, 85, 6–8. [In Ukrainian].
Tunytsia, Yu. Yu., Adamovskyi, M. H., Borys, M. M., Kraievskyi, S. N., & Mahazynshchykova, I. P. (2015). Ekolohizatsiia osvity yak kliuchovyi faktor pidhotovky fakhivtsiv dlia staloho rozvytku. Scientific Bulletin of UNFU, 25(10), 348–356. https://doi.org/10.15421/40251053
Авторське право (c) 2018 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.