Оптимізація процесу планування надання освітніх послуг у закладах вищої освіти на підставі лінгвістичного аналізу


  • P. I. Zhezhnych Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів
  • A. Yu. Shilinh Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів
Ключові слова: заклади вищої освіти; лінгвістичний аналіз; освітні послуги; якісний контингент; ліцензійний обсяг; пріоритет

Анотація

Успішний розвиток закладів вищої освіти (ЗВО) в ринкових умовах залежить від продуманого підходу до засобів планування освітніх послуг до споживача, формування комунікативної діяльності між суб'єктами ринку освітніх послуг та її аналізу. Проведено лінгвістичний аналіз комунікативної діяльності учасників спеціалізованих освітніх веб-спільнот, а саме лінгвістичний аналіз тематики та інформаційного наповнення дописів учасників освітніх веб-спільнот (спеціалізованих та соціальних) за період вступних кампаній 2017–2018 рр. Виявлено та проаналізовано чинники впливу на процес вибору закладу вищої освіти потенційним абітурієнтом. Встановлено механізми впливу на формування контингенту студентів. Розроблено критерії визначення якісного із числа загального контингенту студентів. Сформовано рейтинг поданих заяв на спеціальності Національного університету "Львівська Політехніка" за вступні кампанії 2017–2018 рр. Проаналізовано кількість поданих заяв та наданих оригіналів на найпопулярніші, за кількістю заяв, спеціальності Національного університету "Львівська Політехніка" за результатами вступної кампанії 2018 р. Також проведено розподіл цих заяв за пріоритетністю. Виявлено кількість максимально якісного контингенту студентів для спеціальності "Комп'ютерні науки" Національного університету "Львівська Політехніка" за результатами вступної кампанії 2018 р.

Біографії авторів

P. I. Zhezhnych, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів

д-р техн. наук, професор, кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

A. Yu. Shilinh, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів

аспірант, кафедра інформаційних систем та мереж

Посилання

Akareem, H. S. & Hossain, S. S. (2016). Determinants of education quality: what makes students' perception different? Open Review of Educational Research, 3(1), 52–67. https://doi.org/10.1080/23265507.2016.1155167
Almeida, Filho, Naomar, Monteiro de, Quintella, Rogério Hermida, Coutinho, Denise Maria Barreto, Mesquita, Francisco José Gomes, Barreto Filho, Osvaldo Outcome (2014). Network Mapping for strategic management in the university. Educação & Realidade, 39(1), 277–301.
Amaral. A. & Magalhaes, A. (2001). On Markets, Autonomy and Regulation: The Janus Head Revisited, Higher Education Policy, 14(1), 7–20. https://doi.org/10.1016/S0952-8733(00)00028-3
Birnbaum, R. (2000). Management Fads in Higher Education: Where They Come From, What They Do, Why They Fail. San Francisco, CA: Jossey Bass, 272 p.
Braun, D., Benninghoff, M., Ramuz, R., & Gorga, A. (2014). Interdependency management in universities: a case study. Studies in Higher Education, 40(10), 1829–1843. https://doi.org/10.1080/03075079.2014.914913
Brennan, J., & Teichler, U. (2008). The future of higher education and of higher education research. Higher Education, 56(3), 259–264. https://doi.org/10.1007/s10734-008-9124-6
Heggen, K., Berit, K., & Svein, K. (2010). The relevance of research for the improvement of education and professional practice. In Svein Kyvik and BenedettoLepori Eds. The research mis-sion of higher education institutions outside theuniversity sector. Dordrecht: Springer.
Hrytsiuk, Yu. I. (2018). Analysis of Software Requirements: Tutorial. Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic. 460 p. https://192.168.253.4/Research/TrainingAidsEdit.aspx?id=11750. [In Ukrainian].
Hrytsiuk, Yu. I., & Andrushchakevych, O. T. (2018). Means for determining software quality by metric analysis methods. Scientific Bulletin of UNFU, 28(6), 159–171. https://doi.org/10.15421/40280631
Marginson, S. (Ed.). (2007). Prospects of Higher Education: Globalization, market competition, public goods and the future of the university. Rotterdam: Sense Publishers.
Marginson, S. (2010). Higher Education in the Global Knowledge. Economy Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 6962–6980. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.05.049
Marsh, H. W., & Hattie, J. (2002). The relation between research productivity and teaching effectiveness: Complementary, antagonistic, or independent constructs? Journal of Higher Education, 73(5), 603–614. https://doi.org/10.1080/00221546.2002.11777170
McCarney, P. (2005). Global cities, local knowledge creation: Mapping a new policy terrain on the relationship between universities and cities, In G. Jones, P. McCarney and M. Skolnik (eds.), Creating Knowledge: Strengthening Nations: The changing role of higher education. Toronto: University of Toronto Press, (pp. 205–224).
Pusser, B. (2004). Burning down the house: Politics, governance and affirmative action on the university of California. Albany: State University of New York Press.
Pusser, B. (2006). Reconsidering higer education and the public good: The role of public sphere. In W. Tierney (Ed.), Governance and the public good, (pp. 11–28). Albany: State University of New York Press.
Scott, J. C. (2006). The mission of the university: Medieval to postmodern transformations. The Journal of Higher Education, 77(1), 1–39. https://doi.org/10.1080/00221546.2006.11778917
Woodhouse, D. (1998). Quality assurance in higher education: The next 25 years. Quality in Higher Education, 4(3), 257–273. https://doi.org/10.1080/1353832980040306
Zhezhnych, P. I. & Shilinh, A. Yu. (2013). Influence of specialized web communities on the functioning of educational institutions. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska Politekhnika" Informatsiini systemy ta merezhi, 770, 43–50. [In Ukrainian].
Опубліковано
2018-11-29
Як цитувати
Zhezhnych, P. I., & Shilinh, A. Y. (2018). Оптимізація процесу планування надання освітніх послуг у закладах вищої освіти на підставі лінгвістичного аналізу. Науковий вісник НЛТУ України, 28(10), 129-134. https://doi.org/10.15421/40281025
Розділ
Освітянські проблеми вищої школи