Особливості менторингової діяльності на підприємствах в умовах інноваційного розвитку


  • K. O. Doroshkevych Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів
  • M. M. Voronovska Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів
  • I. Z. Salata Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів
Ключові слова: мотивування; інноваційна діяльність; наставництво; коучінг

Анотація

Досліджено мотиваційні процеси підприємств в умовах інноваційного розвитку, які полягають у стимулюванні творчої активності, креативності працівників та переважанні нематеріальних методів стимулювання над матеріальними; окреслено вплив персоналізованих методів навчання та розвитку персоналу на інноваційну діяльність підприємств. Досліджено методи стимулювання працівників через їх навчання та професійний та особистісний розвиток: коучінг, менторинг, баддинг, супервізію, едвайзинг тощо. Враховуючи переваги та недоліки досліджених методів, у практику мотиваційної діяльності рекомендовано впровадження менторингу як наставницької діяльності, під час якого досвідченіший працівник ділиться знаннями зі своїми колегами протягом певного часу. Особливості менторингової діяльності на підприємствах в умовах інноваційного розвитку поділено на три групи: процесійні особливості, які характеризують процес менторингової діяльності (довготривалість, наявність порядку менторингової діяльності, гнучкість та необхідність усунення бюрократичних процедур, системність), особливості результатів менторингової діяльності (прикладний характер, генерування міжособистісних взаємозв'язків, формування системи матеріальних та нематеріальних стимулів), методологічні особливості (мотивування усіх учасників менторингу, індивідуальний підхід, обмеження та труднощі у визначенні ментора).

Біографії авторів

K. O. Doroshkevych, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів

канд. екон. наук, доцент, кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва

M. M. Voronovska, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів

канд. екон. наук, ст. викладач, кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва

I. Z. Salata, Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів

канд. екон. наук, ст. наук. співробітник, кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва

Посилання

Belousov, M. (2013). Mentoryi ot informatsionnyih tehnologiy. Biznes-zhurnal, 4, 15–16. [In Russian].
Brusenko, N. V. (2014). Rozrobka programy mentoryngu na pidpryyemstvi: osnovni skladovi. Visnyk Cherniveczkogo torgovelno-ekonomichnogo instytutu. Ekonomichni nauky, 1, 195–202. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2014_1_27. [In Ukrainian].
Dauni, M. (2008). Effektivnyiy kouching: uroki koucha kouchey. Moscow: Dobraya kniga, 288 p. [In Russian].
Dolgopolova, V., & Anikina, E. (2015). Nastavnichestvo: na AO "SHK" poyavyatsya mentoryi. Upravlenie proizvodstvom. Retrieved from: http://www.up-pro.ru/library/personnel_management/training/nastavnichestvo-shk.html. [In Russian].
Frolova, S. V., Bazarnova, N. D., & Goryacheva, N. A. (2017). Korporativnyiy mentoring kak instrument professionalnogo rosta molodogo spetsialista. Gosudarstvennyiy Sovetnik, 4, 45–49. [In Russian].
Ivanik, O. (2015). Rivnyj rivnomu. Kyiv: Insha osvita, 57 р. [In Ukrainian].
Kuzmin, O. Ye., & Melnyk, O. G. (2003). Osnovy menedzhmentu. Kyiv: Akademvydav, 416 p. [In Ukrainian].
Oparina, N. N. (2011). Sovremennyie metodyi razvitiya kadrovogo rezerva: Materialy IX Mizhnarodnoyi konferentsiyi fakulteta gosudarstvennogo upravleniya MGU im. M. V. Lomonosova "Gosudarstvennoe upravlenie v XXI veke". (pp. 278–287). [In Russian].
Panfilova, A. P. (2016). Nastavnichestvo i obuchenie na rabochem meste: terminologicheskiy analiz zarubezhnyih metodov. Sovremennyie tehnologii upravleniya, 12(72). Retrieved from: https://sovman.ru/article/7202/. [In Russian].
Pashkovska, T. (2016). Mentoring & soaching: meta, perevagy, rezultaty. Yurydychna gazeta. Retrieved from: http://yur-gazeta.com/publications/actual/mentoring--soaching-meta-perevagi-rezultati.html. [In Ukrainian].
Rekun, G., Baboshko, A., & Bushlya, D. (2015). Mentoring as an effective method of professional development and personnel training. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnycztva, 3(10), 54–59. [In Ukrainian].
Rosha, A. (2013). The Similarities and Differences between Coaching and Other Targeted Interventions. Information Systems Management Institute, 24, 119–126.
Saginov, K. M. (2016). Mentoring v professionalnom razvitii pedagogov: teoriya i praktika. Astana: AOO "Nazarbaev Intellektualnyie shkolyi" Tsentr pedagogicheskogo masterstva, 84 р. [In Russian].
Shapiro, S. A., & Potapova, E. A. (2015) Sovershenstvovanie professionalnyih kompetentsiy kak faktor povyisheniya effektivnosti truda rabotnikov kommercheskih bankov. Moskva – Berlin: Direkt-Media. 153 р. [In Russian].
Sokolova, E. I. (2013). Analiz teorminologicheskogo ryada "Kouch", "Mentor", "Tyutor", "Fasilitator", "Edvayzer" v kontekste nepreryivnogo obrazovaniya Nauchnyiy elektronnyiy ezhekvartalnyiy zhurnal. Nauchnyiy elektronnyiy ezhekvartalnyiy zhurnal nepreryivnoe obrazovanie: XXI vek, 4. Retrieved from: https://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=2086. [In Russian].
Sundukova, T. O., & Vanyikina, G. V. (2016). Kouching, mentoring i edvayzing: traditsii i innovatsii. Sovremennaya pedagogika, 11. Retrieved from: http://pedagogika.snauka.ru/2016/11/6217. [In Russian].
Опубліковано
2018-10-25
Як цитувати
Doroshkevych, K. O., Voronovska, M. M., & Salata, I. Z. (2018). Особливості менторингової діяльності на підприємствах в умовах інноваційного розвитку. Науковий вісник НЛТУ України, 28(9), 44-48. https://doi.org/10.15421/40280908