ЗАСТОСУВАННЯ МЕНТОРИНГУ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ

  • K. O. Doroshkevych Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
  • M. M. Voronovska Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
  • I. Z. Salata Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів, Україна
Ключові слова: мотивування, інноваційний розвиток, наставництво, коучінг

Анотація

Окреслено можливість застосування менторингу для стимулювання інноваційної діяльності працівників підприємств у процесі її мотивування, спонукання працівників підприємства та його керівників на досягнення особистих цілей та цілей діяльності підприємства. Для цього поставлено та вирішено низку завдань: узагальнено визначення менторингу в управлінській діяльності на підприємстві як методу навчання та розвитку персоналу, під час якого більш досвідчений працівник (наставник, ментор) ділиться знаннями зі своїми колегами (менті) протягом певного часу; уточнено відмінність менторингу та коучінгу, яка полягає у тому, що у процесі менторингу вирішують складніші управлінські завдання та у можливості менторингової діяльності серед коучів; сформовано класифікаційні ознаки залежно від способу проведення, ознаки способу та мети здійснення менторингу, за напрямом та відповідні їм види менторингу; визначено переваги (персоналізоване навчання на робочих місцях, нематеріальне стимулювання, саморозвиток персоналу, можливість встановлення зворотного зв'язку) та недоліки (суб'єктивність, довготривалість, необхідність забезпечення відповідних організаційних умов тощо) менторингу інноваційної діяльності працівників підприємств.

Біографії авторів

K. O. Doroshkevych, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
канд. екон. наук, доцент кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва
M. M. Voronovska, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна
канд. екон. наук, ст. викладач кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва
I. Z. Salata, Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів, Україна
канд. екон. наук, ст. науковий співробітник

Посилання

Belousov, M. (2013). Mentory ot informatcionnykh tekhnologii. Biznes-zhurnal, 4, 15–16. [in Russian].

Dakhno, I. I. (2011). Dilova kariera. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. 528 p. [in Ukrainian].

Derzhkomstat (2016). Naukova ta innovatsiina diialnist v Ukraini: stat. zb. Kyiv: Derzhkomstat. 256 p. Retrieved from: http://www.cisstat.com/innovation/Ukraine_publication_01.pdf. [in Ukrainian].

EMCC Ukraine (2017). Materialy Yevropeiskoi Rady Mentorstva ta Kouchynha (YeRMK). Retrieved from: http://www.emccouncil.org/ua/uk/

Faliakhov, I. I. (2016). Diversifikatciia modelei nastavnichestva mentor, tiutor, kouch, fasilitator i identifikatciia ikh gotovnosti k osushhestvleniiu nastavnicheskoi deiatelnosti. Kazanskii pedagogicheskii furnal, 2, 45–49. [in Russian].

ICF (n.d.) Chapter Bylaws. The International Coach Federation Russia Chapter. Retrieved from: http://www.icfrussia.ru/mezhdunarodnaya-sertifikatsiya-icf/mentoring-i-superviziya/

Karpun, I. N. (2008). Motyvuvannia i stymuliuvannia innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstva. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika. Seriia: "Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy vstanovlennia ta problemy rozvytku", 648, 529–533. [in Ukrainian].

Kuzmin, O. Ye., & Melnyk, O. H. (2003). Osnovy menedzhmentu. Kyiv: Akademvydav. 416 p. [in Ukrainian].

Meister, J. C., & Willyerd, K. (2010). The 2020 Workplace. How Innovative Companies Attract, Develop, and Keep Tomorrow's Employees Today. Harper Collins press.

Mental skills (2017). Nastavnychestvo (mentorstvo). Retrieved from: http://www.mental-skills.ru/dict/nastavnichestvo-mentorstvo/

Nordberg, L. V., & Ladyzhetc, N. S. (2008). Mentoring kak sotcialnaia sistema vlastnykh otnoshenii. Vestnik Udmurtskogo universiteta, 1, 51–58. [in Russian].

Pashkovska, T. (2016). Mentoring & soaching: meta, perevahy, rezultaty. Yurydychna hazeta Online. Retrieved from: http://yur-gazeta.com/publications/actual/mentoring--soaching-meta-perevagi-rezultati.html

Sundukova, T. O., & Vanykina, G.V. (2016). Mentoring, edvaizing i konsultirovanie kak innoytcionnye obrazovatelnye tekhnologii. Innovatcii v obrazovatelnom prostranstve: opyt, problemy, perspektivy. Krasnoiarsk: Sibirskii federalnyi universitet. 217 p. [in Russian].

Similarities (2013). The Similarities and Differences between Coaching and Other Targeted Interventions Angelina Rosha, Information Systems Management Institute 2013/24 p. 119-126

Vishniakova, S. M. (1999). Professionalnoe obrazovanie. Slovar. Kliuchevye poniatiia, terminy, aktualnaia leksika.Moscow: NMTc SPO. [in Russian].

Yanshyna, T. (2013). Pidkhody do navchennia obdarovanykh ditei. Navchannia i vykhovannia obdarovanoi dytyny, 1, 322–329. [in Ukrainian].

Опубліковано
2017-11-14
Як цитувати
Doroshkevych, K. O., Voronovska, M. M., & Salata, I. Z. (2017). ЗАСТОСУВАННЯ МЕНТОРИНГУ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(7), 70-73. https://doi.org/10.15421/40270712