Оптимізація етапів моделювання та візуалізації виробів машинобудування
Анотація
Проаналізовано етапи моделювання та візуалізації виробів машинобудування. Створено тривимірну модель деталі типу "Диск" та досліджено особливості її рендерінгу. Описано процес створення максимально наближеного до реалістичного зображення моделі деталі машинобудування, яку побудовано у системі автоматизованого проектування Solid Works в додатку Photo View 360. Складено факторну математичну модель Mv, аналізом якої встановлено, що якість комп'ютерного моделювання та візуалізації просторових деталей прямо залежить від взаємозв'язків визначальних функціональних параметрів, а саме множини вхідних даних, які необхідні для розроблення технічного завдання проекту, графічної складової, що містить результати каркасного та 3D-моделювання, компоненти часу опрацювання даних для подальшої візуалізації тощо. Використовуючи розроблену факторну математичну модель, а також основу рендерінгу, розв'язок рівняння, що описує розповсюдження світла у тривимірній сцені, складено схему послідовності створення рендеру об'єктів машинобудування. У пропонованій схемі подано основні етапи обробки зображення, а також представлені методи зафарбовування примітив. Розглянуто приклади рендерінгу деталі типу "Диск" із використанням різних ефектів, зокрема: з відлитої міді, з оцинкованого металу, з великого пластику. Окреслено переваги використання різних ефектів для візуалізації об'єктів у галузі машинобудування.
Посилання
Ilina, I. V., & Bizhko, O. V. (2016). Analiz osoblyvostei vizualizatsii tryvymirnykh obiektiv. Systemy upravlinnia, navihatsii ta zviazku, 2(38), 88–92. [In Ukrainian].
Kaliutov, A. V. (2015). Vvedenie v fotorealisticheskuiu grafiku. St. Petersburg: Politekhnika, 118 p. [In Russian].
Liaskovska, S. Ye., & Boiko, M. V. (2012). Renderynh yak efektyvnyi zasib vizualizatsii modelei vyrobiv u seredovyshchi CATIA V5. Optymizatsiia vyrobnychykh protsesiv i tekhnichnyi kontrol u mashynobuduvanni, 746, 18–20. [In Ukrainian].
Romaniuk, O. N. (2007). Prohramno-aparatna realizatsiia renderinhu tryvymirnykh zobrazhen v systemakh kompiuternoi hrafiky. Pratsi Odeskoho politekhnichnoho universytetu, 2(28), 158–162. Retrieved from: http://coremission.net. [In Ukrainian].
Shumskyi, V. (2013). GPU y Cloud Renderynh. LAP Lambert Academic Publishing, 108 p. [In Ukrainian].
Авторське право (c) 2018 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.