Особливості стратегічного планування креативного розвитку організації


  • І. І. Svidruk Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів
Ключові слова: креативний менеджмент; науково-технологічний потенціал; стратегування

Анотація

Проаналізовано основні відмінні характеристики стратегічного планування креативної діяльності. Креативна стратегія відіграє роль інструменту для вибору узгодженої політики розроблення і просування креативної ідеї, втіленої у конкретний продукт, або креативної організаційної поведінки, спрямованої на досягнення конкретної конкурентної мети. Стратегічною метою креативного оновлення організації є стала динаміка зростання бізнесу, яка може проявлятися кількісно – у вигляді збільшення обороту, підвищення активів – та якісно, характеризуючись стійкими тенденціями зростання прибутковості, посиленням іміджевих позицій тощо. Обґрунтовано, що стратегування дає змогу уникати негативних наслідків хаотичних організаційних і техніко-економічних перетворень, мінімізувати ризики невизначеності. Логічна схема побудови загальної стратегії креативного розвитку організації включає первинне виділення креативної складової її діяльності як провідний стратегічний напрям із подальшим покроковим розгалуженням цілей розвитку та методів їх досягнення у вигляді корпоративної стратегії та стратегічного планування підсистем організації. Доведено, що перевагою розробки стратегії креативного оновлення організації є досягнення системності у врахуванні чинників внутрішнього і зовнішнього середовища. Ефективний спосіб стратегічного планування креативного зростання організації передбачає завоювання нових ринків.

Біографія автора

І. І. Svidruk, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів

канд. екон. наук, доцент, кафедра менеджменту

Посилання

Alpidovskaia, M. L., & Svitich, A. A. (2011). Natcionalnye ekonomicheskie interesy kak prioritet v programme modernizatcii ekonomiki. Natcionalnye interesy: prioritety i bezopasnost, 20, 2–5. [In Russian].
Arkhipova, L. S., Gagarina, G. Iu., & Arkhipov, A. M. (2015). Konkurentciia kak osnova ekonomiki: kontceptualnye podkhody k issledovaniiu roli konkurentcii. Moscow, 104 p. [In Russian].
Gordeev, V. A., & Shkiotov, S. V. (2011). Riski nesovershennoi konkurentcii v usloviiakh globalizatcii. Teoreticheskaia ekonomika, 1, 42–48. [In Russian].
Ketels, C. (2016). Review of Competitiveness Frameworks: An Analysis Conducted for the Irish National Competitiveness Council. Dublin, 58 r.
Kuzmynov, S. V. (2009). Ehoistychnyi ta intehratyvnyi pidkhody do vyznachennia mety i kryteriiv efektyvnosti konkurentsii. Akademichnyi ohliad, 2, 24–28. [In Ukrainian].
Manfred, B., Dominik, G., & Hadwich, K. (2010). Customer equity management as formative second-order construct. Journal of Business Research, 61(12), 1292–1301.
Osinska, O. B. (2009). Teoretychni kontseptsii sotsialnoho rynkovoho hospodarstva. Scientific Bulletin of UNFU, 19(7), 186–192. [In Ukrainian].
Polenske, K. R. (2004). Competition, Collaboration and Cooperation: An Uneasy Triangle in Networks of Firms and Regions. Regional Studies, 38(9), 1029–1043.
Taranenko, I. V. (2010). Osobennosti innovatcionnoi konkurentcii v usloviiakh globalizatcii mirovoi ekonomiki. Voprosy regulirovaniia ekonomiki, 1(4), 89–99. [In Russian].
Опубліковано
2018-10-25
Як цитувати
SvidrukІ. І. (2018). Особливості стратегічного планування креативного розвитку організації. Науковий вісник НЛТУ України, 28(9), 105-109. https://doi.org/10.15421/40280920