РОЗРОБЛЕННЯ МЕТОДУ ДОСЛІДЖЕННЯ ПАРАМЕТРІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

  • I. V. Pasnak Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів http://orcid.org/0000-0002-8405-4625
  • S. A. Hrytsiuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів
  • D. V. Hrytsai Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів
Ключові слова: підвищення ефективності, транспортний потік, пішохідний потік, безпілотний літальний апарат, алгоритм досліджень, вулично-дорожня мережа

Анотація

Розглянуто проблематику оптимізації процесу проведення досліджень параметрів транспортних та пішохідних потоків. На підставі аналізу сучасного стану проблеми обґрунтовано нагальну потребу розроблення нового способу дослідження параметрів дорожнього руху для підвищення ефективності транспортних досліджень. З'ясовано, що безпілотні літальні апарати можуть бути ефективним інструментом для спостереження і картографування територій, що може бути використано під час проведення транспортних досліджень. Встановлено, що застосування безпілотних літальних апаратів у царині транспортних досліджень дасть змогу істотно полегшити роботу дослідників та підвищити ефективність їхньої праці, а отриманий таким чином відеоматеріал стане також у пригоді під час навчального процесу для підвищення якості підготовки майбутніх фахівців. Розроблено спосіб дослідження параметрів дорожнього руху, в якому застосування безпілотного літального апарата (дрона, квадрокоптера, мультикоптера тощо) з відеокамерою дає змогу здійснювати дослідження параметрів дорожнього руху в різних місцях вулично-дорожньої мережі шляхом польоту та зависанням над необхідними ділянками вулично-дорожньої мережі із отриманням відеозапису дорожнього руху. Для реалізації запропонованого способу із застосуванням безпілотного літального апарату запропоновано алгоритм проведення досліджень параметрів транспортних і пішохідних потоків. Обґрунтовано раціональні параметри безпілотних літальних апаратів для проведення транспортних досліджень. Описано можливі варіанти проведення досліджень з використанням розробленого способу дослідження параметрів дорожнього руху. Надалі доцільно продовжувати дослідження в окресленій проблематиці, оскільки застосування сучасних технологій у царині транспортних досліджень, безперечно, дасть змогу підвищити ефективність їх проведення.

Біографії авторів

I. V. Pasnak, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів
канд. техн. наук, доцент кафедри експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки
S. A. Hrytsiuk, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів
студент
D. V. Hrytsai, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів
курсант

Посилання

Guido, G., Gallelli, V., Rogano, D., & Vitale, A. (2016). Evaluating the accuracy of vehicle tracking data obtained from Unmanned Aerial Vehicles. International journal of transportation science and technology, 5(3), 136–151. https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2016.12.001

Liu, X., Peng, Z., Zhang, L., & Li, L. (2012). Unmanned Aerial Vehicle Route Planning for Traffic Information Collection. Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology, 12(1), 91–97. https://doi.org/10.1016/S1570-6672(11)60186-4

Lopukh, O. R. (2015). Analiz perspektivnykh napravlenii primeneniia kvadrokopterov (multikopterov) pri likvidatcii pozharov i chrezvychainykh situatcii, a takzhe provedeniia drugikh issledovanii. Vestnik Kokshetauskogo tekhnicheskogo instituta KChS MVD Respubliki Kazakhstan, 4(20), 37–47. Kyiv: KTI MVD RK. [in Russian].

Pasnak, I. V., Hrytsiuk, S. A., & Hrytsai, D. V. (2017). Perspektyvni avtomatychni systemy zbyrannia danykh u tsaryni dorozhnoho rukhu. Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia. Tezy dopovidei II Vseukrainska naukovo-teoretychna konferentsiia, 1618 bereznia 2017 roku, (pp. 22–23). Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. [in Ukrainian].

Pasnak, I. (2017). Justification possibility of using drones to study the parameters of traffic. Globalization of scientific and educational space. Innovations of transport. Problems, experience, prospects: thesis, 3-12 May 2017, Dresden (Germany) – Paris (France) (pp. 156–158). Severodonetsk: Volodymyr Dahl East Ukrainian National University.

Pasnak, I., Prydatko, O., & Gavrilyk, A. (2016). Development of algorithms for efficient management of fire rescue units. Eastern European Journal of Enterprise Technologies, 3/3(81), 22–28. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71604

Pasnak,I. V. (2017). Zastosuvannia kvadrokopteriv dlia doslidzhennia parametriv dorozhnoho rukhu: Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia. Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-teoretychna konferentsiia, (pp. 15–17). Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. [in Ukrainian].

Pasnak, I. V., & Fursenko, O. M. (2014). Optymizatsiia marshrutu rukhu spetsialnykh transportnykh zasobiv iz urakhuvanniam parametriv vulychno-dorozhnoi merezhi. Visnyk LDU BZhD, 10, 7–14. Lviv: LDU BZhD. [in Ukrainian].

Sutheerakul, C., Kronprasert, N., Kaewmoracharoen, M., & Pichayapan, P. (2017). Application of Unmanned Aerial Vehicles to Pedestrian Traffic Monitoring and Management for Shopping Streets. Transportation Research Procedia, 25(3), 1717–1734. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.131

Wang, L., Chen, F., & Yin, H. (2016). Detecting and tracking vehicles in traffic by unmanned aerial vehicles. Automation in Construction, 72(3), 294–308. https://doi.org/10.1016/j.autcon.2016.05.008

Опубліковано
2017-11-30
Як цитувати
Pasnak, I. V., Hrytsiuk, S. A., & Hrytsai, D. V. (2017). РОЗРОБЛЕННЯ МЕТОДУ ДОСЛІДЖЕННЯ ПАРАМЕТРІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(9), 124-127. https://doi.org/10.15421/40270927
Розділ
Інформаційні технології