РОЗВИТОК КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ ЗА УМОВ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ

  • І. І. Svidruk Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
  • Yu. B. Myronov Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
Ключові слова: конкуренція, ринок, інтеграція та кооперація, високоінформаційні галузі, креативність

Анотація

Розглянуто актуальну проблему розвитку конкурентних відносин. Проаналізовано конкуренцію як ринковий інструмент, що генерує стимулятивний ефект щодо розвитку інноваційних процесів та зростання ефективності господарювання. Наведено погляди дослідників на проблеми розвитку конкуренції як інституційно-оформленого процесу та питання необхідності розроблення конкурентних стратегій за умов глобальних економічних трансформацій. За умов глобалізації, яка консолідує різнополярні тенденції загострення конкуренції і посилення конструктивної інтеграції та кооперації учасників ринкових відносин, конкуренція ґрунтується на інтегративному типі конкурентної поведінки. З'ясовано, що нова економічна формація ґрунтується на пріоритетності знань і компетенцій, що призводить до виходу за межі традиційних обмежень економічних факторів конкурентної взаємодії і підвищення ролі людського капіталу. Виявлено, що креативні тенденції управління конкурентністю формують феномен обмеженості чи навіть уникання боротьби і зміщення акцентів у бік взаємоузгодженого співробітництва із конкурентами, а екосистема ринкової економіки дедалі більше спирається на взаємовигідну співпрацю стейкхолдерів. Описані тенденції чітко позиціонують конкуренцію як стратегічну орієнтацію держави на створення доданої вартості, що дає змогу спрямовувати управління активами й процесами на зростання національного добробуту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Афіліація авторів

І. І. Svidruk, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
канд. екон. наук, доцент кафедри менеджменту
Yu. B. Myronov, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
канд. екон. наук, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи

Посилання

Alpidovskaia, M. L., & Svitich, A. A. (2011). Natsionalnye ekonomicheskie interesy kak prioritet v programme modernizatsii natsionalnoi ekonomiki [National Economic Interests as a Priority in the Modernization of the National Economy]. Natcionalnye interesy: prioritety i bezopasnost – National interests: priorities and security, 20, 2–5. [in Russian].

Arkhipova, L. S., Gagarina, G. Iu., & Arkhipov, A. M. (2015). Konkurentsiia kak osnova ekonomiki: kontseptualnye podkhody k issledovaniiu roli konkurentsii [Competition as the Basis of the Economy: Conceptual Approaches to the Study of the Role of Competition]. Moskow: Infra-M. [in Russian].

Chukhrai, N. I. (2011). Kooperentsiia yak stratehiia funktsionuvannia pidpryiemstv na rynku innovatsii [Co-operability as a Strategy for the Functioning of Enterprises in the Market of Innovations]. Vostochno-evropeiskyi zhurnal peredovykh tekhnolohyi – East-European Journal of Advanced Technologies, 5(49), 20–22. [in Ukrainian].

Esser, K., Hillebrand, W., Messner, D., & Meyer-Stamer, J. (2013). Systemic Competitiveness: New Governance Patterns for Industrial Development. London-Portland: Association with the German Development Institute (Berlin).

Gordeev, V. A., & Shkiotov, S. V. (2011). Riski nesovershennoi konkurentsii v usloviiakh globalizatcii [Risks of Imperfect Competition in the Conditions of Globalization]. Teoreticheskaia ekonomika – Theoretical economics, 1, 42–48. [in Russian].

Heyne, P. T., Boettke, P. J., & Prychitko, D. L. (2013). Economic Way of Thinkin. New Jersey: Prentice Hall PTR.

Kindzerskii, Iu. V. (2013). K osnovam strategii i politiki razvitiia promyshlennosti [To the Fundamentals of the Strategy and Policy of Industrial Development]. Ekonomika Ukrainy – Economy of Ukraine, 4, 24–43. [in Russian].

Kirzner, I. M. (2006). Competition and Entrepreneurship. Trans. with English. Moscow: Society. [in Russian].

Klipkova, O. I. (2015). Kreatyvnist ta innovatsiinist yak osnovni skladovi novoho vektora v upravlinni pidpryiemstvom [Creativity and Innovation as the Main Components of the New Vector in Enterprise Management]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu – Scientific Bulletin of Mukachevo State University, 2(4), 76–79. [in Ukrainian].

Kozlovskaia, O. V., & Akerman, E. N. (2010). Osobennosti innovatsionnoi konkurentsii v usloviiakh globalizatsii [Features of Innovative Competition in the Globalization Conditions]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Bulletin of Tomsk State University, 2(10), 5–13. [in Russian].

Manfred, B., Dominik, G., Hadwich, K., & Manfred, B. (2010). Customer Equity Management as Formative Second-Order Construct. Journal of Business Research, 61(12), 1292–1301.

Matthews, R. (2005). The Organization Matrix and the Evolutions of Strategy (Part 2). Economic Strategies, 33–34, 7–8.

McConnell, C. R., Brue, S., & Flynn, S. (2014). Economics: Principles, Problems, & Policies (McGraw-Hill Series in Economics). Irwin (USA): McGraw-Hill.

Osinska, O. B. (2009). Teoretychni kontseptsii sotsialnoho rynkovoho hospodarstva [Theoretical Concepts of Social Market Economy]. Naukovyi visnyk NLTU Ukraiiny – Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, 19(7), 186–192. [in Ukrainian].

Polenske, K. R. (2004). Competition, Collaboration and Cooperation: an Uneasy Triangle in Networks of Firms and Regions. Regional Studies, 38(9), 1029–1043.

Porter, M. E. (2017). The Competitive Advantage of Nations. Moscow: Alpina Publisher. [in Russian].

Romanova, Iu. A., & Egorenko, A. O. (2013). Konkurentnaia razvedka: novyi vzgliad v usloviiakh globalizatsii ekonomiki [Competitive Intelligence: a New Look in the Conditions of Economic Globalization]. Management of economic systems. Electronic scientific journal, 4(52). Retrieved from: http://uecs.ru/index.php? option=com_flexicontent&view=items&id=2079. [in Russian].

Savchenko, I. A. (2011). Konkurentsiia ta hlobalna konkurentsiia: sutnist, evoliutsiia, vzaiemozviazok [Competition and Global Competition: Essence, Evolution, Interconnection]. Formation of a Market Economy – a collection of scientific works of KNEU, 2(6), 33–43. [in Ukrainian].

Schumpeter, J. A. (2006). Theorie der wirtschaftlichen Entwicklung. Berlin: Duncker & Humblot GmbH.

Shnypko, O. S. (2009). Konkurentospromozhnist Ukrainy v umovakh hlobalizatsii [The Competitiveness of Ukraine in the Globalization Conditions]. Kyiv: Institute of Economics and Forecasting of the National Academy of Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].

Taranenko, I. V. (2011). Formuvannia innovatsiinoi paradyhmy teorii konkurentsii u suchasnykh hlobalizatsiinykh umovakh [Formation of an Innovation Paradigm of Competition Theory in Contemporary Globalized Conditions]. Naukovyi visnyk ChDIEU – Scientific Bulletin of CHIIUU, 1(9), 194–203. [in Ukrainian].

Vachevskyi, M. (2012). Sutnist kompetentsii u navchalnomu protsesi ta kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii osviti [The Essence of Competencies in the Educational Process and Competence Approach in Vocational Education]. Molod i rynok – The Youth and the Market, 8, 25–32. [in Ukrainian].

Volkova, E. A., & Kalinnikova, E. V. (2010). Povyshenie konkurentosposobnosti predpriiatiia na osnove sovershenstvovaniia kachestva rabochei sily [Increasing the Enterprise Competitiveness on the Basis of Improving the Quality of the Workforce]. Ulianovsk: UlGTU. [in Russian].


Переглядів анотації: 218
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2017-11-14
Як цитувати
SvidrukІ. І., & Myronov, Y. B. (2017). РОЗВИТОК КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ ЗА УМОВ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(7), 21-26. https://doi.org/10.15421/40270703