ГОТЕЛЬНА ПОСЛУГА ЯК ОБ'ЄКТ МАРКЕТИНГУ

  • O. R. Kvasniy Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич, Україна
Ключові слова: концепція маркетингу, готельні підприємства, готельний бізнес, споживачі готельних послуг, якість послуг

Анотація

Досліджено поняття "готельна послуга" та підтверджено її зв'язок з концепцією маркетингу в діяльності підприємств готельного бізнесу. Виявлено, що на сьогодні відбувається модернізація змісту поняття "готельна послуга", що полягає в удосконаленні її якісних характеристик, і потребує вивчення її суті як об'єкта маркетингу, орієнтованого на задоволення потреб споживача. Встановлено, що ситуація, яка склалася на ринку туристичних послуг, і позначилось на підприємствах готельної індустрії, змусила боротись за кожного гостя й українські підприємства готельного бізнесу. Тому, щоб утримати та залучити нових клієнтів, сучасні менеджери застосовують індивідуальний маркетинговий підхід: запроваджують програми лояльності, розробляють незвичні спеціальні маркетингові пропозиції, проводять виставки, фестивалі, майстер-класи тощо, організовують дозвілля та інше, впроваджують нові ідеї, новітні технології та розробляють дієві заходи з їх просування на ринку. Обґрунтовано, що для готельних послуг характерні основні риси послуг, що співвідносить їх з туристичними послугами, проте вони мають і певні специфічні властивості, які потрібно враховувати для того, щоб запобігти ризику занепаду на ринку готельних послуг і не допустити помилок в організації внутрішньої діяльності підприємства. Наведено основні характеристики доброго обслуговування клієнтів: оперативність у наданні послуг, ввічливість з погляду демонстрації хороших звичаїв персоналом, акт професіоналізму та очікувану компетентність або вміння, персоналізацію послуг, необхідну для задоволення різноманітних потреб і сприйняття вимог замовника.

Біографія автора

O. R. Kvasniy, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, м. Дрогобич, Україна
аспірант

Посилання

Akbaba, A. (2006). Measuring service quality in the hotel industry: A study in a business hotel in Turkey. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 170–192, https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2005.08.006.

Assongu, J. (2007). Innovation as an Argument for Corporate Social Responsibility. Journal of Business and Public Policy, 1(3), 1–21.

Bastič, M., & Gojčič, S. (2011). The ecological motivation or tourists as a determinant of the tourists' loyalty. Croatian operational research review, 2(1), 14–22.

Bohdanowicz, P. (2005). European Hoteliers' Environmental Attitudes. Cornell Hotel and Restaurants Administration Quarterly, 46, 188–204. https://doi.org/10.1177/0010880404273891

Ilienkova, S. (2007). Upravlenie katchestvom [Quality management]. Moscow: UNITI-DANA. [in Russian].

Konverskii, A. E. (2010). Logika traditcionnaia i sovremennaia. Moscow: Ideia-Press. [in Russian].

Kotler, F., Bouen, Dj., & Neijkenz, Dj. (2003). Marketing. Gostiepriimstvo. Turizm. [Marketing. Hospitality. Tourism]. Moscow: UNITI. [in Russian].

Kuskov, A. S. (Ed.). (2008). Gostinichnoe dielo [Hotel business]. Moscow: Dachkov i K. [in Russian].

Lukiyanova, L. G., Dorochenko, T., & Minich, I. (2001). Unifikovani tekhnologiyi gotelnich poslug [Unified technology of hotel services]. Kyiv: Vischa chk. [in Ukrainian].

Mischenko, V. V., & Pasitchnik, O. (2015). Servis iak sosialne iavyshche [Service as a social phenomenon]. Kyiv: NUCHT. [in Ukrainian].

Rahman, M. (2015). Market-oriented analysis of the development of the hotel industry as a component of tourism in Ukraine. Biznesinform, 11, 205–212.

Seth, N., Deshmukh, S. G., & Prem Vrat (2005). Service quality models: a review. International Journal of Quality & Reliability Management, 22(9), 913–949. https://doi.org/10.1108/02656710510625211

Stucke, M. E. (2013). Is competition always good?. Journal of Antitrust Enforcement, 1(1), 162–197. https://doi.org/10.1093/jaenfo/jns008

Опубліковано
2017-11-14
Як цитувати
Kvasniy, O. R. (2017). ГОТЕЛЬНА ПОСЛУГА ЯК ОБ’ЄКТ МАРКЕТИНГУ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(7), 91-94. https://doi.org/10.15421/40270716