ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ПІД ЧАС ТРАНСПОРТУВАННЯ ЛАНЦЮГОВИМ ТРАНСПОРТЕРОМ


  • O.M. Udovytskyі Національний лісотехнічний університет України, м. Львів
  • I.F. Soltys Національний лісотехнічний університет України, м. Львів
Ключові слова: машини неперервної дії, моделювання, динамічний аналіз, комплексне проектування, скінченно-елементна модель

Анотація

Викладено методику комплексного дослідження ланцюгового транспортера. З'ясовано, що дослідження динамічних коливних процесів під час роботи та моделювання ланцюгового транспортера складається з таких етапів: створення тривимірної моделі (3D) з виконанням відповідних конструкторських розрахунків, проведення інженерного аналізу, що включає динамічний аналіз і дослідження напруженого деформованого стану найбільш навантажених його елементів. При цьому доцільно застосовувати програмні модулі для кінцево-елементного аналізу тривимірної твердотільної моделі. Раціональне конструювання залізобетонних опор конвеєрів, як складників системи, вимагає розрахунку міцності перерізів за несною здатністю системи, що є більшою за мінімальне значення зовнішнього навантаження, за якого проходить втрата міцності в одному з перерізів або елементів. Окремі елементи цієї електромеханічної системи здійснюють обертові рухи, а вантажі – горизонтальні та вертикальні переміщення. Рівняння руху системи складено з використанням рівнянь Лагранжа другого роду. Запропоновано рекомендації щодо зменшення негативного впливу динамічних явищ на роботу конвеєрів, зокрема, динамічність вимушених коливань можна знизити, якщо зменшити крок ланцюга, збільшити швидкість ланцюгів, пропонувати такі конструкції ланцюгів, що дадуть змогу зменшити негативний вплив коливань на динамічні процеси в конвеєрі.

Біографії авторів

O.M. Udovytskyі, Національний лісотехнічний університет України, м. Львів
канд. техн. наук, доцент
I.F. Soltys, Національний лісотехнічний університет України, м. Львів
канд. фіз.-мат. наук, доцент

Посилання

Ivanchenko, F. K. (1993). Pidnimalno-transportni mashyny. Kyiv: Vyshcha shk. 414 p. [In Ukrainian].
Bondariev, V. S. Dubynets, O. I. , Kolisnyk, M. P. et al. (2009). Pidiomno-transportni mashyny: Rozrakhunky pidiimalnykh I transportuvalnykh mashyn. Kyiv: Vyshcha shk., 734 p. [In Ukrainian].
Liutyi, Ie. M. Nakhaiev, P. P., Badera, I. S., & Udovytskyi, O. M. (2006). Pidiimalno-transportuvalni mashyny i pnevmotransport pidpryiemstv lisovoho kompleksu. Part I. Transportuvalni mashyny. Lviv: NLTU Ukrainy, 154 p. [In Ukrainian].
Kovalchuk, R. A., & Vysotska, Kh. A. (2013). Analysis of the stress-strain state chain conveyors. Scientific Bulletin of UNFU, 23(11), 158–164. Retrieved from:
http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2013/23_11/158_Kow.pdf
Feng, Z. M. (2013). The design and lateral fluctuate analysis of a new double-pitch silent chain for conveyors. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology 6(3), 457–461.
Tymoshenko, S. P. Yanh, D. Kh., & Uyver, Y. (1985). Kolebanyia v inzhenernom dele. Moscow: Mashynostroenye. 472 p. [In Russian]
Veits, V. L., Kachura, A. E., & Martynenko, A. M. (1971). Dinamicheskie raschety privodov mashin. Leningrad: Mashynostroenye, 353 p. [In Russian].
Опубліковано
2017-05-25
Як цитувати
UdovytskyіO., & Soltys, I. (2017). ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ПІД ЧАС ТРАНСПОРТУВАННЯ ЛАНЦЮГОВИМ ТРАНСПОРТЕРОМ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(4), 144-147. https://doi.org/10.15421/40270432
Розділ
Технологія та устаткування