МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ДИПЛОМНОГО ПРОЕКТУВАННЯ

  • T.S. Kozak НЛТУ України, м. Львів
Ключові слова: кваліфікований фахівець, креативність, метод, науково-дослідна робота, тренінг

Анотація

Обґрунтовано доцільність дослідження проблеми розвитку творчого мислення в контексті підготовки до дипломного проектування. З'ясовано, що система освіти вимагає оновлення підготовки кваліфікованих фахівців та очікує від викладачів вищих навчальних закладів творчого самовиявлення, професійної індивідуальності. Визначено, що на завершальній стадії професійної підготовки у навчальному закладі важливим засобом активації навчального процесу є дипломний проект, який інтегрує знання з усіх фундаментальних і професійно зорієнтованих дисциплін. Розглянуто питання науково-дослідної роботи студента та поняття "творчість". Зазначено, що важливу роль потрібно відводити пошуковим творчим методам навчання, а також те, що творчий потенціал може бути визначений як сукупність здібностей та інших рис, що сприяють творчому мисленню. Встановлено, що розвиток творчих здібностей особистості є одним з основних завдань сучасної професійної освіти і стає очевидною необхідність пошуку нової методики розвитку творчого мислення. Викладено методику розвитку творчого мислення, яка повинна містити стандартний навиковий тренінг з включенням вправ з розвитку креативності, мета якої полягає в усвідомленні і подоланні кордонів мислення майбутнього фахівця, використання всього розумового потенціалу для роботи над завданнями. З'ясовано, що нова методика розвитку творчого мислення є необхідним засобом і повинна виступати домінантним вектором у творчому мисленні під час підготовки до дипломного проектування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Афіліація автора

T.S. Kozak, НЛТУ України, м. Львів
кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

Chebotova, Ya. V. (2014). Problematyka kreatyvnosty v uchebe studentov dyzaynerskykh spetsyalnostey. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka, 2(6), 89–99. Retrieved from: http://www.stattionline.org.ua.

Horbunova, K. M. (2001). Tvorcha diyalnist yak teoretychna problem [Creative activity as a theoretical problem], 2, 40–45. Kyiv: MDHU. [іn Ukrainian].

Ivanov, H. A. (2006). Integrativnye osnovy organizacii nauchno-issledovatelskoj dejatelnosti uchashhihsja (pp. 22–27). [іn Russian].

Kaydanovska, O. (2013). Tvorchi metody navchalnoho proektuvannya u profesiyniy pidhotovtsi arkhitektoriv: svitovyy dosvid. Porivnyalno-pedahohichni studiyi, 2(3), 166–172.

Litvinchuk, S. B. (2006). Vykorystannya suchasnykh innovatsiynykh metodiv navchannya u pidhotovtsi studentiv do maybutn'oyi profesiynoyi diyal'nosti. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. pr., 10, 375–380. Vinnytsya: Planer.

Luzik, E. V. (2003). Orhanizatsiya naukovoyi diyalnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Pedahohika i psykholohiya profesiynoyi osvity: rezultaty doslidzhen i perspektyvy: zb. nauk. pr., 4(2), 380–396. Kyiv: NTU.

Molyako, V. O., & Muzyky, O. L. (2006). Zdibnosti, tvorchist, obdarovanist: teoriya, metodyka, rezul'taty doslidzhen [Ability, creativity, talent, – theory, methodology, research]. Zhytomyr: Ruta, 320 p. [іn Ukrainian].

Petrovs'koho, A. V., & Yaroshevs'koho, M. H. (Eds.) (1999). Korotkyy psykholohichnyy slovnyk. Rostov na Donu, Feniks, 380 p.

Vitvytska, S. S. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoyi shkoly: metod. pos. dlya stud. mahistratury [Basics Education higher education: a handbook for students of Master]. Kyiv: Tsentr navchalnoy lsteratury, 316 p. [іn Ukrainian].


Переглядів анотації: 542
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2017-05-25
Як цитувати
Kozak, T. (2017). МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ДИПЛОМНОГО ПРОЕКТУВАННЯ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(4), 181-185. https://doi.org/10.15421/40270438
Розділ
Освітянські проблеми вищої школи