ВПРОВАДЖЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ "СТРАТЕГІЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАГАТСТВА" У ВИЩІЙ ШКОЛІ ТА ПЛАНУВАННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

  • M.V. Kvak Львівський НУ ім. Івана Франка, м. Львів
Ключові слова: стратегія, українська наукова школа фізичної економії, екологізація вищої економічної освіти, збереження національного багатства, модель життєзберігаючої економіки, сталий розвиток

Анотація

Обґрунтовано потребу формування новітнього ноосферного світобачення та світосприйняття молодого покоління на основі підготовки фахівців для сталого розвитку вищими навчальними закладами. Викладання курсу “Стратегія збереження національного багатства” у вищих навчальних закладах України визначено важливою передумовою реалізації ефективних стратегій досягнення цілей освіти щодо підготовки молодого покоління до життєдіяльності в умовах необхідності набуття ним компетентностей щодо формування і планування сталого розвитку держави. З’ясовано, що розвиток еколого-економічної підготовки майбутніх фахівців для сталого розвитку вищими навчальними закладами базується на втіленні ідей української наукової школи фізичної економії та її головних представників С. Подолинського, В. Вернадського та М. Руденка. Розроблено структуру та змістове наповнення навчальної дисципліни “Стратегія збереження національного багатства” магістерської програми за спеціальністю “Прикладна економіка” кафедри економіки України Львівського національного університету ім. Івана Франка. Виокремлено головні напрями втілення ідей української наукової школи фізичної економії в освітньо-виховній та практично-прикладній площинах та базові умови формування та реалізації моделі життєзберігаючої економіки різних ієрархічних рівнів на основі збереження національного багатства держави.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Афіліація автора

M.V. Kvak, Львівський НУ ім. Івана Франка, м. Львів
канд. екон. на­ук, до­цент

Посилання

Beheka, A. (1995). Ekolohichna osvita: stan i zavdannia [Environmental education: status and tasks]. Native school, 6, 33–34. [in Ukrrrainian].

Drobnokhod, M. I., Volvach, F. V., & Ivashchenko, S. H. (2000). Kontseptualni osnovy formuvannia ekolohichnoho myslennia ta zdibnostei liudyny buduvaty harmoniini vidnosyny z pryrodoiu [Conceptual basis of ecological thinking and abilities to build a harmonious relationship with nature]; Mizhrehion. akad. upr. personalom. Kyiv, 76 p. [in Ukrrrrainian].

Dubovich, I. A., Baldzhy, M. D., & Barkan, V. I. [Etc.] (2016). Transkordonna ekolohizatsiia ekonomiky – shliakh do praktychnoi realizatsii kontseptsii staloho rozvytku v yevrointehratsiinomu protsesi Ukrainy [Cross-border greening of the economy – the way to the practical implementation of sustainable development in the European integration process of Ukraine]. Zrównowazony rozwój – XXI wiek: zarzadzanie, technologie, modele. Dyskusje 2016: kolektyvna monohrafiia. Cherkasy, 590 p. [in Ukrrrrainian].

Hryniv, L. S. (2016). Fizychna ekonomiia: novi modeli staloho rozvytku [Physical Economy: New Model of Sustainable Development]. Lviv: Liha-pres, 424 p. [in Ukrrrrainian].

Kupalova, H. I., & Hats'ka, L. P. (2015). Ekolohizatsiya shkil'noyi ta vyshchoyi ekonomichnoyi osvity [Greening school and higher economic education]. Sustainable development of economy, 1(26), 130–133. [in Ukrrainian].

Kupenko, Yu. O., Zhuk, V. M., Shevchuk, V. O., & Khodakivs'ka, O. V. (Eds.) (2013). Fizyko-ekonomichne osyahnennya misiyi Ukrayiny [Physical and economic mission of Ukraine comprehension] Fizychna ekonomiya u vymirakh teoriyi i praktyky hospodaryuvannya: kolektyvna monohrafiya. Kyiv: NNTs "Instytut ahrarnoyi ekonomiky", 502 p. [in Ukrrrrainian].

Kutsenko, V., & Trillenberh, H. (2014). Ekolohichna osvita – vazhlyvyy instrument staloho rozvytku [Environmental education – an important tool for sustainable development]. Ekonomika pryrodokorystuvannya i okhorony dovkillya, 7, 20–22. [in Ukrrrainian].

Kvak, M. V. (2012). Stratehichne planuvannya vidtvorennya natsional'noho bahat•stva yak rezervu dlya realizatsiyi tsil'ovykh prohram rozvytku derzhavy ta zabezpechennya natsional'noyi ekonomichnoyi bezpeky [Strategic planning reproduction of national wealth as a reserve for the implementation of the programs of the State and ensure national economic security]. The bulletin of transport and industry economics, 38, 28-31. Kharkiv: UkrSART. [in Ukrrrainian].

Luk'yanova, L. B. (2005). Ekolohichna osvita u konteksti kontseptsiyi stiykoho rozvytku [Environmental education in the context of the concept of sustainable development]. Problema formuvannya tsinnisnykh oriyentyriv profesiynoyi diyal'nosti, 3, 144–154. Kharkiv: Styl' Izdat. [in Ukrrrainian].

Sobolyeva, S. M. (2009). Formuvannya ekolohichnoyi svidomosti studentiv finansovo-ekonomichnykh spetsial'nostey u protsesi ekolohichnoyi pidhotovky [Forming ecological consciousness of students of financial and economic specialties in the process of environmental training]. Visnyk Zaporiz'koho natsional'noho un-tu: zb. nauk. st, 2, 187–192. [in Ukrrrainian].

Tunytsya, Yu. Yu., Adamovs'kyy, M. H., Borys, M. M., Krayevs'kyy, S. N., & Mahazynshchykova, I. P. (2015). Ekolohizatsiya osvity yak klyuchovyy faktor pidhotovky fakhivtsiv dlya staloho rozvytku [Greening education as a key factor of training specialists for sustainable development]. Scientific Bulletin of UNFU, 25(10), 348–356. L'viv: RVV UNFU. [in Ukrrrainian].

Veklych, O. O., Baldzhy, M. D., & Barkan, V. I. [Etc.]. (2016). Ekolohichne opodatkuvannia – efektyvnyi rehuliatornyi mekhanizm natsionalnoi ekolohichnoi polityky v umovakh detsentralizatsii vlady (z urakhuvanniam yevrointehratsiinykh protsesiv) [Environmental tax – effective regulatory mechanism of the national environmental policy in a decentralized authorities (including the European integration processes)]. Zrównowazony rozwój – XXI wiek: zarzadzanie, technologie, modele. Dyskusje 2016: kolektyvna monohrafiia, 590 p. [in Ukrrrrainian].

Vorobiova, L. V. (2015). Idei fizychnoi ekonomii v orhanizatsii suchasnoi systemy hospodariuvannia [Ideas of Physical Economy in the Organization of the Modern Economic System] ECVU: zb. nauk. pr. uchenykh ta aspirantiv, 25/1, 90–95. DVNZ "Pereiaslav-Khmelnytskyi DPU imeni Hryhoriia Skovorody". Pereiaslav-Khmelnytskyi. [in Ukrrrainian].

Zlupko, S. M. (2004). Ekohomolohiya – novyy naukovyy napryam suchasnosti (prychyny i umovy formuvannya) [Ekohomolohiya – a new scientific field today (causes and conditions of formation)]. Regional Economics, 3, 33–40. [in Ukrrrainian].


Переглядів анотації: 206
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2017-02-23
Як цитувати
Kvak, M. (2017). ВПРОВАДЖЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ "СТРАТЕГІЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАГАТСТВА" У ВИЩІЙ ШКОЛІ ТА ПЛАНУВАННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ. Науковий вісник НЛТУ України, 27(2), 182-185. https://doi.org/10.15421/40270239
Розділ
Освітянські проблеми вищої школи